Ağır Vasıta Lastikleri
Ağır Vasıta Lastikleri
Ağır vasıta lastikleri sürücülerin, kamyonları ve treyleri çeşitli arazilerde güvenli bir şekilde sürmelerini sağlayan en kritik araç bileşenlerinden bir tanesidir. Aracın etkili bir şekilde çalışmasında çok önemli bir rol oynadıkları için, sürücülerin aşınma ve yıpranmayı nasıl önleyeceklerini anlamaları faydalı olacaktır.
Ağır vasıta lastikleri için piyasada çok fazla marka ve model vardır. Bu marka ve modellerin tamamı özel ihtiyaç ve isteklere yönelik tasarlanmış ürünlerdir. Farklı iklim koşulları için, mevsimsel değişimlere göre ya da coğrafi koşullar dikkate alınarak optimize edilmişlerdir.
Ağır Vasıta Lastik Parçaları
Ağır vasıta lastikleri temelde yedi ana katmandan oluşur. Esnekliği, dayanıklılığı, güvenliği ve yakıt verimliliğini artırmak için her bir parçanın farklı görevleri vardır. Yeni lastik teknolojileri ile bu katmanlarda farklı uygulamalar gerçekleştirilebilmektedir.
Ağır vasıta lastiklerinin parçaları şunlardır:
1. İç astar: Lastiğin en iç kısmıdır ve sentetik kauçuktan oluşur. İşlevi yüksek basınçlı havayı içeride tutmaktır.
2. Karkas: Doğrudan iç astarın üzerinde bulunur ve kauçuğa yapıştırılmış tekstil elyaftan oluşur. Bu katman lastiği güçlendirir ve basınca direnmesine yardımcı olur.
3. Damak: Lastiği janta sabitleyen altı çizili kenardır. Çelik ve kauçuktan oluşur. Ani hava basıncı düşüşlerinde lastiği ve jantı birbirine bağlı tutar.
4. Yan duvar: Lastik sırtı ve damak arasında bulunur. Karkas katının hasar görmesini engeller, sürüş sırasında lastiği sert darbelerden korur.
5. Kemer: Kauçuğa yapıştırılmış dayanıklı çelik kordlardan yapılmıştır. Sırt ve karkas arasında kalır.
6. Kaplama katı: Sırtın altındaki katmandır ve lastiklerin sürtünme nedeniyle aşırı ısınmasını önlemeye yardımcı olur.
7. Sırt: En dıştaki katmandır ve lastiklerin ısıya direnmesini yardımcı olan doğal sentetik kauçukların karışımını içerir.