İletişim Bilgileri

Lastik

Aracın en önemli parçalarından bir tanesi lastiklerdir. Aracın hareket etmesi için mutlaka lastiklerinin olması gerekir. Lastik seçimi ise başlı başına dikkat edilmesi gereken bir konudur. Araç lastikleri kimyasal çelik teller ve maddelerin birleşmesinden oluşmaktadır. Can güvenliğinin sağlanması ve güvenli bir yol tutuşu için lastiklere ihtiyaç vardır. İçerisine hava verilen lastikler sayesinde seyir halinde olmak mümkün olacaktı. Araç lastiği çeşitli bölümlerden oluşmaktadır. Bu bölümler sırt, omuz, yanak ve topuk olarak adlandırılır. Sırt denen bölüm lastiğin yere temas eden bölgesine verilen isimdir. Omuz ise sırt ve yanağın birleştiği kauçuktan yapılmış bir madde olarak bilinmektedir. Yanak denen kısım ise lastiğe esnekliğini veren ve üzerine lastiğin markasının işlendiği bölüm olarak söylenebilir. Lastiğin jant ile temas eden kısmı ise topuk olarak adlandırılır.


Lastik aracın tüm yükünü taşıyan parçadır. Lastik direksiyon ile bağlantılı şekilde hareket eder ve direksiyonun çevrilmesi ile yönünü sağlar. Motordan gelen gücü kullanarak ise geri ve ileri hareketleri gerçekleştirir. Lastiklerin kullanımında en önemli konu hava basıncıdır. Hava basıncının doğru miktarda olması lastiklerden en verimli sonucu almanın yanı sıra ömrünü de uzatacaktır. Lastiklerin performansında azalma olmaması için hava basıncının düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir. Lastikte diş derinliği de önemli konulardan birisidir. Yeni lastiklerde diş derinliği oldukça fazla olurken zamanla kullanıma bağlı meydana gelen aşınmadan dolayı bu derinlik azalmaya başlar. Derinliği 1,6 mm altına inen lastikler can güvenliği için tehlikeli olduğundan kullanılmamalıdır.